Terveink

Dél-afrikára:

A Dél-afrikai versenyre nem készülünk új autóval, hanem a mostani fejlesztjük tovább. A járművet még több szenzorral láttuk el, hogy minél pontos adatot kapjunk az aktuális állapotáról, és ezáltal könnyebb legyen megtalálni a megfelelő taktikát.

A futómű  több módosítást történt. Új alkatrészek kerültek bele, hogy a legjobb paraméterek szerint tudjuk beállítani a futóművet. Új felniket is kapott a MegaLux, amikben guminyomás szenzorokat helyeztünk el

A szoftveres területen is történtek változtatások. Teljesen új telemetria szoftver lett írva, valamint a járműben dolgozó tempot algoritmust is felkészítettük a dél afrikai terepre.

 

 

 

Ausztráliára: 

Egy ilyen színvonalas versenyen való sikeres részvételhez átgondolt időtervet kellet összeállítani, ahol a tervezési, gyártási és szervezési feladatok jól elkülönülnek, mégis harmóniában és határidőre elkészülnek. A Terveink menüpontban megismerhetik a jármű alrendszereinek bővebb specifikációit, amelyet folyamatosan bővítünk.

Karosszéria:

Önhordó (monocoque) szénszál erősítésű szén-méhsejt-szén szendvics szerkezetű kompozit műanyag. A karosszéria formáját 3D tervező szoftver segítségével értük el, melyen szoftveres áramlás vizsgálatokat végzünk, így optimalizálva a jármű légellenállását. Az elkészült 3D formát nagyméretű CNC marógépen XPS polisztirolból martuk ki. A végleges formát és megfelelő felületi minőséget hagyományos autófényezési technológiával hoztuk létre. Az elkészült ősmintáról osztósíkok segítségével negatív szerszámokat készítettünk üvegszál erősítésű kompozit műanyagból. A karosszéria a negatív szerszámok segítségével készül a legmodernebb pre-preg vákuum eljárásos technológiával. Így az elkészült karosszéria kellően merev és könnyű lesz.

Futómű:

Járműdinamikai szempontból a napelemes autó futóművének tervezése igazi kihívás. Mivel a jármű normál közúton 100-130 km/órás sebességgel fog haladni, ami hangolható rugózással és lengéscsillapítással rendelkező futóműre van szükség. A futómű elemeinek nagy részét szintén kompozit műanyagból tervezzük legyártani. A jármű négykerekű, egy-kerék meghajtású, kétkörös hidraulikus fékrendszerrel.

Hajtáslánc:

A jármű egyetlen energiaforrását képző napelemtábla jó hatásfoka kulcsfontosságú kérdés. Ezért a piacon megvásárolható, még elérhető árú legjobb napelem cellákat szeretnénk beszerezni az amerikai Sunpower gyártótól. A cellák modulokká összeállítását és laminálását egy magyar napelem gyártó cég segítségével tervezzük kivitelezni. A napelem modulokat a lehető legkorszerűbb MPPT funkcióval rendelkező töltésvezérlőkkel kötjük a szabályzatban korlátozott mennyiségű Li-ion akkumulátorokra. A járművezérlő elektronika egyedi fejlesztésű vezérlőegységekből fog állni. A BLDC agymotor a pilóta mögötti hátsó kerékben kap helyet, melyet a japán Mitsuba gyár 2000 W teljesítményű 98% hatásfokú motorját választottuk. Ehhez megfelelő szintén jó hatásfokú teljesítmény elektronikát veszünk. A motor vezérlésének beállításait és tesztelését elektromos motorfékpadon végezzük.